937 cc Testastretta 11°
SuperSport este propulsat de motorul bicilindric Ducati Testastretta 11 °, de 937 cm³, care furnizeaza o putere maximă de 110 CP la 9000 rpm. Pentru aceasta, motorul a fost special reproiectat cu un nou carter, cu noi chiuloase cu pasaje diferite de apa si cu un capac de alternator cu un design specific pentru montarea noului senzor de viteze. Sistemele de control pentru motorul pe injectie sunt, de asemenea inedite pentru aceasta motorizare. Omologat Euro 5, dispune de patru supape pe cilindru, un sistem secundar de aer, raport de compresie de 12,6:1, iar valorile alezajului si cursei sunt de 94 e, respectiv 67,5 mm.
Una dintre caracteristicile cele mai apreciate ale bicilindrului Ducati este intervalul lung de intretinere: la fiecare 15.000 km sau 12 luni, cu o verificare a supapelor la fiecare 30.000 km, valori de referinta absolută pentru sectorul său.
Motorul este dotat cu cutie de viteze cu 6 trepte, cu un nou senzor de treapta ce permite echiparea gamei SuperSport cu noul sistem Ducati Quick Shift (DQS) up/ down,
Motorul bicilindric Ducati Testastretta 11° furnizeaza pana la 110 CP la 9000 rotatii si dezvolta un cuplu plin si sustinut pe toata plaja de utilizare, garantand un raspuns prompt la fiecare deschidere a acceleratiei, caracteristica fundamentala pentru utilizarea sa stradala. La 3500 rotatii pe minut este deja disponibil mai mult de 80% din cuplul maxim de 93 Nm ce se atinge la 6.500 rpm.
Motorul este un element structural al cadrului. O alegere care se plateste, atat in ceea ce priveste estetica, cat si functionalitatea. Structura, compacta si usoara, scoate in evidenta calitatile dinamice ale lui Ducati SuperSport si ajuta la mentinerea greutatii la gol de doar 184 kg, devenind de 210 kg in stare de functionare. Ampatamentul si cotele de inclinare ale jugului si ale avancursei fac motocicleta agila, rapida, dar si stabila.
Ca o adevarata sportiva, SuperSport este dotata cu o bascula monobrat din aluminiu turnat prin presofuziune ce-i confera rigiditate si greutate redusa. Suspensiile complet reglabile difera intre modelele SuperSport 950 si SuperSport 950 S. Prima monteaza in fata o furca Marzocchi cu diametrul de 43 mm, iar pe spate un monoamortizor Sachs, iar SuperSport 950 S este echipat cu o rafinata suspensie complet reglabila Öhlins, cu furca de 48 mm si monoamortizor cu rezervor de gaz integrat.
SuperSport este echipata cu jante din aliaj in 3 spite, cu design agresiv in forma de “Y”. Jantele sunt de 3,50x17 pe fata si 6,00x17 pe spate, pe care se monteaza anvelopele Pirelli Diablo Rosso ™ III de 120/70 ZR 17 si de 180/55 ZR 17. Aceasta anvelopa de ultima generatie este succesorul direct al lui Pirelli Diablo Rosso II de la care mosteneste calitatea cauciucului, gripul excelent in orice conditie si rezistenta la uzura. Pirelli Diablo Rosso ™ III prezinta un profil nou, material de ultima generatie si o structura inovativa ce mareste manevrabilitatea si aderenta, de un nivel superior fata de ce ofereau pana acum cauciucurile stradale. Caracteristicul desen in forma de “fulger”, evolutie a celui de pe celebrul Diablo Supercorsa, ofera anvelopei un raport mai bun plin/gol si o mai mare eficienta a drenajului apei: calitate care se dovedeste foarte utila in folosirea stradala.
Pentru utilizarea sportiva SuperSport arunca in joc dinamism si emotii in cel mai pur stil Ducati, multumita unui unghi de inclinare foarte generos care ajunge pana la 24° si care nu pune limita placerii. S-a ajuns la acest rezultat datorita calitatilor ciclistice ale agilitatii si ale alegerii cauciucurilor de 180/55 pe spate care combina foarte bine manevrabilitatea si amprenta la sol.
Frana fata de la SuperSport are etrieri Brembo monobloc M4-32 ce actioneaza pe 2 discuri de 320 mm diametrul, actionate de o pompa radiala Bremo PR18/19 cu rezervor separat si maneta reglabila, tipica modelelor sportive. Pe spate, in schimb, lucreaza un etrier Brembo cu 2 pistonase pe un disc de 245 mm. Instalatia de frana este gestionata de un sistem ABS Bosch Cornering.
Sistemul ABS BOSCH 9MP cu sensor de presiune integrat este dezactivabil si reglabil pe 3 nivele crescatoare de interventie, ce pot fi asociate la fiecare Riding Mode. Nivelul 1 recomandat pentru suprafete cu foarte buna aderenta ofera prestatii de pista cu interventie doar pe roata din fata. Pe nivelele successive ABS lucreaza pe ambele roti, ajutand pilotul la condusul pe suprafete cu aderenta scazuta, cu functie antiridicare a rotii posterioare.
DTC este un sistem avansat ce simte alunecarea rotii spate si intervine pentru a o controla in baza a 8 harti ce garanteaza diferite valori de control ce se aleg in baza stilului de condus al pilotului. Desi este presetat pentru cele 3 Riding Mode nivelul de interventie al DTC poate fi personalizat sau dezactivat complet.
DQS up/down este un sistem electronic provenit din curse ce permite schimbarea treptelor in sus si in jos fara utilizarea ambreiajului si fara sa se inchida acceleratia atunci cand se trece de la o treapta la alta. Este foarte util pentru a castiga secunde pretioase in accelerare si ajuta la pastrarea atentiei in momentul intrarii in curba. Sistemul este foarte comod in traficul citadin si asigura distractie in timpul condusului sportiv.
Display-ul LCD transforma bordul de la SuperSport intr-un avansat panou de control cu ajutorul caruia se dispune cu mare usurinta de informatii privitoare la motor, consum si setari, cum ar fi ABS si DTC. Display-ul permite printre altele setarea Riding Mode-ului si vizualizarea informatiilor Ducati Multimedia System, consimtand conectarea la motocicleta prin tehnologia Bluetooth a smartphone-urilor de ultima generatie si permitand pilotului sa controleze cateva functii, sa gestioneze muzica si sa primeasca notificari despre mesajele si apelurile primite.
Metrotehnica International
Importator si Distribuitor DUCATI in Romania
Sos. Giurgiului,23 C, km.9 077120,
Jilava-Bucuresti, Romania
Tel: 0728 382 284
sales@ducatibucuresti.ro
service@ducatibucuresti.ro
DATE DESPRE COMPANIA METROTEHNICA
Informații și aspecte juridice
Protectia datelor
Protectia datelor societate Metrotehnica
Directiva privind fisierele cookie