Panigale V4 R, care intruchipeaza toate succesele Ducati in MotoGP si Superbike. Noul Panigale V4 R, produs in serie numerotata, este cel mai nou mostenitor al liniei Ducati „R”, care a inceput cu legendarul model 996R in 2001. Aceste motociclete au fost intotdeauna baza pentru masinile care concureaza in Campionatul Mondial Superbike si din acest motiv sunt cele mai nobile modele sportive Ducati produse in serie, cele mai apropiate de motocicletele de curse.
Panigale V4 R provine din a saptea generatie de superbike-uri Ducati, de la care a mostenit cadrul frontal si complet noul brat oscilant Hollow Symmetrical Swingarm, dezvoltat in colaborare cu Ducati Corse, conform valorilor specifice de rigiditate, necesare pentru a exploata eficienta maxima a actualelor anvelope slick folosite in Campionatul Mondial Superbike. Panigale V4 R a fost conceput pentru competitie la cel mai inalt nivel, dar si pentru a oferi pasionatilor Ducati cea mai buna motocicleta sportiva din lume.
Pentru prima data pe o motocicleta de serie, noul Panigale V4 R este echipat cu difuzoare Corner Sidepods. Aceasta solutie, dezvoltata pe modelul Desmosedici MotoGP din 2021, permite abordarea virajelor mai stransa si trasarea unor linii mai precise. Concepute pentru a functiona la unghiuri mari de inclinare, difuzoarele Corner Sidepods genereaza forte aerodinamice care permit viteze mai mari in viraje si, implicit, timpi mai scurti pe tur.
Carenele modelului Panigale V4 sunt mai aerodinamice si sporesc agilitatea motocicletei la schimbarea directiei, iar noile aripioare genereaza o forta de apasare mai buna. Incarcarea aerodinamica a crescut cu 25%, ceea ce se traduce printr-o crestere a fortei de apasare cu 4,8 kg la viteza de 270 km/h si 6 kg la 300 km/h. Rezultatul este o imbunatatire semnificativa a stabilitatii la accelerare si a preciziei la viteze mari.
Pentru a obtine performanta maxima in curse, Panigale V4 R a fost echipat cu o admisie frontala dinamica, dezvoltata in colaborare cu Ducati Corse, care creste cantitatea de aer aspirata in motor, ridicand astfel puterea (+1,3 CP) si imbunatatind semnificativ performanta pe liniile drepte.
ConfiguraČia rezervorului, a seii si a scaritelor ofera pilotului un sprijin mai bun in timpul curselor, facilitand adoptarea pozitiei aerodinamice si imbunatatind controlul la franare si in inclinari. Astfel, exploatarea completa a performantelor Panigale V4 R devine mai usoara si mai putin obositoare, atat pe un singur tur, cat si pe distante mai lungi.